John Wick 3 sender Avengers til Endgame i nyt action hovedværk.

Penn Badgley fra Gossip Girl, spiller hovedrollen i den nervepirrende thriller serie – You

Anmeldt af: Pernille Nyberg

I den Amerikanske psykologiske thriller serie – You, følger vi den unge mand Joe Goldberg. Joe bliver forelsket i den unge kvinde, Guinevere Beck, der oftest bliver kaldet Beck af de mennesker.

Joe Goldberg er manageren af en boghandler, og bliver hurtigt interesseret første gang han ser Beck, komme ind i boghandleren. Beck, som gerne vil være forfatter, falder i snak med Joe, og inden længe, har han fundet ud af det meste om hendes liv, gennem de sociale medier. Joe bliver helt betaget af Beck, og vil nærmest kontrollere hendes liv. Han bliver nødt til at sørge for at intet kommer til at stå i vejen, for deres uundgåelige kærlighed. Beck lukker Joe ind i sit liv, og da han møder hendes veninder, er der specielt en af dem, der er bekymret for, om Joe er den han udgiver sig for at være.

Serien ‘You’, som er en Netflix original serie, er baseret på bøgerne ‘You’ og ‘Hidden Bodies’, der er skrevet af forfatteren Caroline Skepnes.

Der er mange populære skuespillere med i serien. Penn Badgley, (Joe Goldberg), der spiller Lonely boy – Dan Humphrey i Gossip Girl. Shay Mitchell, (Peach Salinger), som blev enormt kendt fra sin rolle som Emily Fields i den dramatiske serie ‘Pretty Little Liars’. Og sidst men ikke mindst, John Stamos, (Dr. Nicky), der spiller Jesse Katsopolis i både ‘Full House’ og ‘Fuller House’.

Man bliver hurtigt klar over at Joe Goldberg er en farlig stalker, men man kan ikke lade være med, at være på hans side. Vi følger ham, og vi hører hans tanker og planer. Selvom man ved at han er en farlig, manipulerende stalker, håber man at alt går efter hans planer, samtidig med, at man også gerne vil have at Beck, finder ud af hvem, han rigtig er.

Belysningen i serien, spiller fuldstændig. De sørger for at indramme lyset, sådan at der tit ligger en skygge hen over Joe’s ansigt, hvilke er med til at understøtte af han er farlig – hvilket make-uppen og måden serien er filmet på også viser. Badgley, er super god til at spille rollen som en psykotisk ung mand, og man bliver helt overrasket over, hvor creepy hans rolle kan blive.

Det er en virkelig god og medrivende serie, som man hurtigt bliver suget ind i. Det gør det super spændende, at man høre hans tanker, meninger og ser tingene fra hans synspunkt. Hele den første sæson, er nervepirrende fra start til slut, og man kan næsten ikke vente med at se, hvad der kommer til at ske i sæson 2.