The Nun er en gyserfilm kun baseret på jumpscares

Årets kedeligste hollywood drama fyldt med forudsigeligheder og det hvide ud af øjnene

Anmeldt af: Linda Yongkhong

En ny amerikansk serie på Viaplay formår desværre ikke at blive rigtigt interessant og er ikke en serie som imponerer City Lights anmelder

Vi møder hovedpersonen Megan Morrison i starten af sin karriere, hvor hun forfølger sin drøm om at blive en berømt skuespillerinde. Hun er én af de heldige, som bliver inviteret til en særlig audition sammen med tidens hotteste navn Kyle West. En hed romance finder sted kort efter, og vi følger det nyforelskede par på en 5 stjernet VIP rejse, skjult fra paparazzi og i en privat flyver som Kyle West har anskaffet ved et fingerknips. Kort efter modtager Megan en kontrakt ud over det sædvanlige, hvor hun vil modtage 10 millioner dollars, hvis hun gifter sig med ham. Serien byder herefter ind med dystre hemmeligheder fra både Kyle West og Megan Morrisons fortid, og vi opdager, at Kyle West styres af en organisation kaldet ”The Higher Mind”, som får en central betydning for serien.

‘The Arrangement’ er en serie, som forsøger at være det hele, men desværre fejler på næsten alle punkter. Vi bydes ind i et ellers gennemført Hollywood univers, hvor alle er lækre og stylet i enhver scene og klar til det perfekte billede på Instagram. Seriens udtryk minder derfor om andre Hollywood serier og film vi kender, heriblandt ‘Gossip Girls’,’ The Vampire Diaries’ og ‘Fifty Shades of Grey’.

Forskellen er dog, at vi med ‘The Arrangement’ keder os i plottet, som ellers prøver at underholde os med lesbiske sex scener, mordgåder, kærlighedsdrama og venskabelige intriger. Serien vil simpelthen for meget og det forvirrer mere end det gavner. Efter hver episode tøver man med at klikke videre, og serien forbliver i det samme kedsommelige trommerum med amerikansk overdreven drama som vi kender det.

Serien formår simpelthen ikke at give os hverken gys, gåsehud eller åndenød, på trods af dens ihærdige indsats. Den keder os med filmiske trivialiteter, hvor kvinder flygter i skoven, hede kys under solnedgangens skær samt underlægningsmusik, som afslører enhver stemning, så man ikke skal tænke selv.

Med ‘The Arrangement’ får du altså hverken sved på overlæben af de ellers smukke kvinder, som agerer i diverse seksuelle scener, du orker ej heller at hverken forstå, eller leve dig ind i seriens mystik omkring Kyle Wests komplekse sind og samarbejde med ”The Higher Mind”. Du efterlades med et suk og får bare lysten til at sætte ‘Fifty Shades of’ Grey på repeat, hvor du i det mindste drages ind i drømmen, hvor hed sex og kærlighed forenes.

Serien får med nød to Chaplins. En ringe amerikansk serie, som skuffer, men hvor skuespillernes smukke ydre alligevel hiver en ekstra Chaplin hjem. Derudover er nogle af sangene i serien helt fantastiske og værdige til at komme på din playliste.

Serien har lige nu 2 episoder på hver 10 afsnit

Afsnittene har en længde på ca. 60 minutter